American Mcgee's Scrapland
gru 2005.05.20. 18:02
American Mcgee's Scrapland cikk:
American McGee's Scrapland
|
American McGee nevéről valószínűleg mindenkinek a híres és a kritikusok által is elismert American McGee's Alice című akciójáték jut eszébe, amelyben a mesebéli kis Alice egy groteszk, fanyar világot jár be. American kiválva az EA-ből, Carbon6 Entertainment néven alapította meg saját csapatát, mely már azóta is viszonylag sok projecten dolgozik/dolgozott. Az egyik ilyen az American McGee's Scrapland. (a magyartalan kifejezésekért, a helyesírási hibákért és a szóismétlésekért előre is elnézést kérek :)) |
Beskatulyázva. Vagy mégsem? |
Nos. Milyen stílusú játék a Scrapland? TPS? Akció? "GTA-klón"? Tulajdonképpen a játékot nem nevezhetnénk amolyan igazi, tucatjátéknak (pl. True Crime, ami igazából nem lett volna rossz játék, ha nem a "korlátlan" szabadságra, hanem inkább a kidolgozottabbságra és a történetre koncentráltak volna a fejlesztők - ja és most folytatom az előző mondatom :) ) hanem inkább a GTA ötleteire, de nem onnan lopott erényekre épülő program. A játék felépítése rendkívűl egyszerű: kapunk sorozatosan küldetéseket, amelyeket akkor vállalunk el, amikor akarunk, de azért itt nem lehet egyszerre több megbízó közül választani. Igazából ha nem küldetéseket csinálunk, elmehetünk egy kis klubba, aminek egy Crazy Grambler nevű barátunk a tulajdonosa. Aki robot. Nos igen, Scrapland világában csak és kizárólag robotok élnek :). Korrupt zsaruk, pénznyelő bankárok (a szó legszorosabb értelmében) alkalmazottak, rosszarcúak. A mi személyünk meg egy olyan, barátainak segítő robot, D-Tritus :). Megmondom az őszintét, egy párbeszéd nélküli intro után igazából nem jöttem rá nagyon a sztori lényegére, de sebaj, a játék többi része bőven kárpótol minket! |
|
Humor. Latin szó. |
A játék jellegzetessége a sok sok poén. A legtöbb küldetés is nagyon humoros, egyik kedvencem, amikor követni kell egy elég kelekótya katona-robotot egy titkos rejtekhelyre, ahol egy elég erős fegyver tervrajza van. Miközben követjük, folyamatosan nyugtatgat minket, hogy: "Őő izé... oké oké nyugi mindjá' eszembe jut hó is van az a placc". Sőt a robotok megtervezése is nagyon vicces, a legapróbb ugráló lámpafejű mütyűrtől a nagydarab, guruló rendőrfönöktől, a hagyományos kinézetű robotokig. Nekem nagyon bejött a karakterek ötletessége és változatossága. Elérkeztünk a játék azon pontjára, ami talán a Scrapland-ben a legfontosabb: a testcsere (bár jelen esetben inkább váz-csere lenne a jó kifejezés :))! Kis portáloknál változtathatjuk meg külsőnket, másféle robottestet felöltve a "Nagy Adatbázis" segítségével. Minden robotnak van egy különleges képessége. Pl. az "alkalmazott" (mindig robotokról van szó) mivel ugye őt sürgeti a sok tennivaló, és a sok elméleti munka, az ő képessége az időlassítás :). Igazából ez nem arra való, hogy golyókat kerüljünk el vele, vagy falon fussunk, egyszerűen arra, ha egy fontosabb, ugyanilyen robottal kell beszélnünk, akkor ezek általában elfutnak előlünk, de viszont így könyebb őket elérni. Aztán vannak az igazi pusztító-robotok, például Armed Police, ami igazából a kis apró rendőrrobot, csak a köré felépülő tákolmány, aminek kereke és fegyvere is van erősebbé teszi. Ebbe a kategóriába tartozik Betty is, a robot-híradóslány akibe egyből beleszeret hősünk. Vannak azért a poénosabb tulajdonságú szerkezetek is. Ilyen maga a polgármester, aki a "Szavazz rám, a jövőben olcsóbb lesz a gépolaj" beszédeivel elaltatja a körülötte lévő gépeket. Vagy akár az előbb is elmített rendőrfőnök, aki... büfög :). Ja és persze vannak a repülő robotocskák is, ilyen például az egyik rendőr-robot, ami olyan, mint egy őrszem (tulajdonképpen az egész robot tényleg csak egy szem:)). |
|
Vezessünk? Vezessünk! |
A játék másik nagy részét kitöltő dolog a kisebb űrsiklókkal való repkedés (lopjunk el egy fegyvert, kövessünk, pusztítsunk el ezt-azt). Igazából itt nincsenek különféle "buszok", vagy "hajók", mert ugye eleve víz azért nehezen képzelhető el egy ilyen univerzumban, a másik meg az, hogy ezeknek a járgányoknak az ötletessége és kidolgozottsága is legalább olyan minőségű, mint a robotoké. Lehetőségünk van egy saját siklót is venni (sőt, muszály :)) amit a játék során fejleszgethetünk, új fegyverekkel, vagy a hajótest lecserélésével, a szintén új motorokkal még gyorsabbá tenni azt. "Autó"lopás igazából nincs a játékban, többnyire ha leszállunk valahova, akkor a többi hajót elköthetjük. Általában parkolni a nagy űr-vasútaknál fogunk, amely segítségével gyorsabban közlekedhetük a helyszínek között. Parkolhatunk még teleportoknál és kommunikátoroknál, amivel a megbízóinkkal beszélhetünk (megmondom őszintén a játék ennek a pontját logikailag nem értettem: minek kell egy kommunikátor-automata - ha jól tudom - valamikor a 2400-as évek közepén, robotoknak? :)) Egy-két küldetés közé becsusszan pár utcai verseny is. Nos igen. A járművek irányítása nem reális (hogy lenne az? :)) de nagyon egyszerű és "felhasználóbarát". Könnyen tudjuk navigálni kis járgányunkat a végtelen űrben, akár versenyről, akár valódi űrharcról van szó. Nagyon egyszerű az egész, amerre fordítjuk az egeret, a hajó abba az irányba megy, hátra, előre, oldalazva, vagy a jobb klikkel turbózva (így működnek amúgy a repülő robotok is, igaz, turbójuk nekik nincs :)) |
|
És végül ami nem maradhat el :) |
A technikai megvalósítás ecsetelése. A játékban szinte minden most divatos és menő effekt megvan. És ez nem is akkora probléma! Nagyon illik a témához a sok-sok neon, az űrhajók lángnyalábja körül hullámzó levegő meg valóban jól néz ki. Nos lehet, ilyen nagy mértékű motion blur nem kellett volna, de hát ne ez legyen már a legnagyobb bajunk! :) Mint már mondtam a robotok, járművek kinézetével nincs is semmi baj, és grafikai megvalósításukkal sem. Hát mit is mondjak... A hangok, valahogy úgy érzem, a játék egyik gyenge pontja. A zenék lehetnének dallamosabbak, igaz akció közben jó kis techno-dübörgés szól. A szinkronhangok illenek a robotokhoz, a kis apróságok jó magas és csengő hangot kaptak, a nagydarabok meg olyan igazi... nagydarabosat :). Más extra hang nincs nagyon, de ezt valóban meg lehet bocsátani :). Igaz, töltési idő egy kicsit talán több mint kellene. Menteni bármikor lehet, bár ilyenkor nem a pillanatnyi, hanem az éppen szakaszos állást menti el, szóval ha mondjuk már megnyertünk egy utcai versenyt, de a közvetlenül utána következő lövöldözésnél elhalálozunk, akkor nem kell legelölről kezdeni az egészet. |
|
Good game! |
Én élvezem ezt a játékot, (ugyanis még nem vittem végig, de szeretném nagyon) és remélem nem fogom nagyon megunni (nem kell azért izgulni, jó pár órát játszottam már vele). Talán a kisebbeknek kicsit sok az angol szöveg és egy kicsit bonyolult lehet a sok ikon meg kijelző (vagy lehet az én kicsi 13 éves agyam gondolja ezt így? :)), de én mondom: rá lehet kattanni. Igazából van multiplayere is a játéknak, de én eddig azt hiszem 1 darab francia szerverrel találkoztam. Nem nagy cucc a többjátékos mód, csak űrsiklókkal lehet különféle játékmódokban játszani. Sajnos úgy érzem a játék megérdemelne nagyobb hírverést, de nem baj, valószínűleg a nemrég alapult fejlesztőségnek tudható be, hogy nincs még nagyon erre pénz. A Scrapland tényleg egy jó játék, százalékot meg inkább nem adok rá, mert valahogy úgy gondolom ezt a játékot nem lehetne skálán besorolni, hiszen biztos nem mindenkinek tetszene a kis robot-gétéá, de aki szereti a vérmentes akciót (na jó ez kicsit álszent volt részemről :)) és a száguldozást, az legalább a demóval tegyen egy próbát vele! |
|
|