The Punisher
gru 2005.05.20. 17:41
The Punisher
|
Már - valljuk be - számtalanszor láttunk, tapasztaltunk, játszottunk film - és az azzal kapcsolatos szuperhős adaptációkat, mellyekből volt egy-néhány egész jó (Hulk, Spiderman the Movie) de volt pár eléggé balul sikerült alkotás (Spiderman 2, Wolverine's Revenge). Nos egészen bátran jelenthetem ki, hogy a Megtorló játékadaptációja bátran sorolható az előbbi kategóriába, sőt még azt is állíthatom, ez volt számomra az egyik legélvezetesebb superhős-játék. Hogy miért? Megpróbálom felvázolni a későbbiekben... |
Itt most tényleg mi irányítjuk a dolgot - szóvicc! :)) |
Az irányításról annyit, hogy egyáltalán nem bonyolult, szal gamepad sem kell hozzá. Nos az egész játék klasszikus TPS nézetből irányítható, és ha megnyomjuk alapbeállításban az [F]-et, a kamera hősunk jobb vállára csücsül, és ami meglepő, nem nehéz használni ezt a célzásfajtát, amikor más játékban ezt csak akkor használjuk ha nagyon muszály. Vannak az afféle "vallatások", amiket akkor tudunk használni, ha elkapunk egy ellenséget az [E]-vel. Ilyenkor választhatunk két opció közül (+ 3 mellékopció). Az első a "Quick kill", gondolom mindenki sejti mit jelent ez. Egy elegáns mozdulattal hősünk átküldi a gonosz bácsit a másvilágra. Létezik egy ún. "Special kill". Itt mindig az adott pályához, környezethez illő kivégzést láthatunk, amit máshol nem igazán tudunk kivitelezni. A második választási lehetőségünk az egyszerű, de hatásos emberi páncél. Természetesen ilyenkor nem kell semmit sem megnyomnunk, ha elkaptunk egy ellenfelet akkor az már automatikusan páncéllá válik számunkra. A negyedik dolog amit végrehajthatunk a rosszfiúkon, az kéremszépen az eldobás :). Nagyon élvezetes például beledobni valakit egy elektromos angolnákkal teli vízbe. Nos elérkeztünk a játék egyik legnagyobb bónuszához, a "Vallatás"-hoz. Ha elkapunk valakit és megnyomjuk az [E] gombot egy kis menü villan fel. itt választhatunk 4 féle vallatás közül. Az első a fojtogatás, a második az egyszerű ütögetés, harmadik az arc földbedöngölése, a negyedik pedig a fegyveres fenyegetés (hú de nagyon stílusos voltam :D). Ilyenkor amúgy előtűnik egy méter, az ellenség életével és beilyedési szintjével, melyben egy (nehézségtől és pályától függő) sárga csík is van. Ezen belül kell tartani a paraszintet, különben: vagy nem beszél az ipse, mert nem ilyedt meg, vagy azért mert már nem TUD beszélni :). Jah és nem szabad túlzásba sem vinni, mert egyszerűen kinyírhatjuk az embert és ilyenkor bónuszpontokat vonnak le tőlünk (amúgy akit látunk és érzékelünk MINDENKIT meg fogunk ölni :) kivéve a civileket, akiket ugye segítünk). Vallatásoknál is találhatunk "speciálisokat", ahol a "Special kill"-hez hasonlóan pályától függ vallatási módunk (például állatkertben ember fejét ki-be huzogatjuk a rinocérosz ketrecéből :)). Amúgy ez az egész gondolom könnyebb mint a játék konzolos verziójában, de akkor is nagyon poén :). A legutolsó opció az az, hogy nemes egyszerűséggel berúgjuk túszunkat egy ellenségekkel teli terembe, akit bizony megölik társaik, mert már értesültek érkezésünkről. Jah azt azért elmondom hogy a "Quick kill" akkor is alkalmazható, ha nem fogtuk meg áldozatunkat. |
|
Extrák, meglepetések, AI, grafika és társaik |
Amit feltétlenül megszeretnék említeni az az, hogy bizony-bizony társakkal is fogunk nyomulni egy-egy pálya erejéig, de gondoltak arra a fejlesztők, hogy valaki nem azért játszik játékukkal hogy Rainbow Six-ezzen. Szóval nem kell aggódnunk, nem kell figyelnünk az életükre, nem kell irányítanunk őket. Egyszerűen segítenek nekünk. Amúgy ne értse félre senki, ez a játék nem "beteg" (mint pl. Manhunt) Persze vannak benne kicsit durvább részek, de hát melyik játékban nincs ilyen? :) Nagyon jó érzés az, hogy a játék során felbukkan Vasember, Aduász, Az Orosz, DaredEvil, BullsEye, Jigsaw is, de mégsem érezzük úgy magunkat, hogy valami kis gyerekes ügyességi játékkal játszunk. Az ellenfelek szerény véleményem szerint elfogadhatóan változóak, gondolok itt a Yakuza katonáira vagy az Orosz maffiára. Sőt, elég életszerűen reagálnak cselekedeteinkre. Például ha van egy ellenséggel teli terem, majd mindenkit kiirtunk és egyedül marad az emberke, elkezd menekülni vagy megadja magát, de találkozhatunk olyan beszólásokkal is, hogy "Ez... ez... megölte Tommy-t! Most meghalsz!" és társaik. Itt is van egy örjöngő méter, mely a megölt ellenfelek után töltődik fel, és bizony elég jól tudjuk használni, sőt "upgrade"-elni is lehet, más képességekkel egyetemben a bónusz pontok segítségével. Itt el is érkeztünk a nagybetűs Extrákhoz. (a menü maga a mi otthonunk tulajdonképpen, és amelyik opcióra rábökünk oda elvándorol a kamera) Jó sok van belőle, pl. a küldetéseink során ferdén ábrázolt újságcikkek (pl. amikor állatkertben járunk, az újságokon úgy tüntetnek fel, hogy: "Megtorló megölte az állatkerti állatokat! A gyerekek csak sírnak!" kissé nyers a fordításom de azért érthető ugye? :D) Aztán vannak az ellenségeink fotói, kis kommenttel. A fegyverek melyeket ha megszerzünk vihetjük a későbbi missziókba is, sőt a S.T.A.L.K.E.R. és a Megtorló filmadaptációjának (ami azért nem sikerült annyira jól) trailer-ét is megnézhetjük. Jah igen: Szóval a játék kapcsolatba hozható a filmmel, de nem azt dolgozza fel, hanem az eredeti képregényt veszi alapul. A játékban itt-ott ruhát is fogunk váltani. Mindenkit megnyugtatok: Itt nincs semmi lopakodós misszió :). Öröm, hogy játék során !egyszer sem! voltam ideges mert mondjuk meghaltam, mert igaz, más konverziókhoz hasonlóan, itt sem lehet akárhogy/akárhol menteni, de vannak jól elhelyezett Checkpointok, amit még a játékból való kilépés után is visszatölthetünk! ------- A látvány maga nem egy olyan túleffektezett húdeállat etalon, az szent, de a játék során megfordulunk szépen megcsinált helyeken is, az egyik kedvencem a nagy kutatóközpont a maga kis high-tech berendezéseivel és ajtóival. Szerintem a polygonszám elfogadható, a fontosabb szereplők kidolgozottásga meg szerintem példaértékű, igaz nincs olyan arcmimika mint mondjuk egy... tudjátok ti azt melyik játékban (illetve annak második részében :))! A textúrák is az "elfogadó" kategóriába sorolhatóak, nem eltúlzott de 1általán nem rondák. A fizika is szerintem jó, pont úgy jelenik meg itt is mint más játékokban. A hangok, pl. misszió közben a főszereplő által kommentált események nagyon eltaláltak (á'la Max Payne :)). A szinkronok jók, a fegyverhangok nem túl reálisak de nem zavaróak, a zenéket meg egy olyan elvont-techno-szuperhősös (...szerintem) közé sorolnám :). |
|
|